piątek, 2 grudnia 2016

ciasto marchewkowo-orzechowe

Już pewnie się zastanawiacie , bo to już ten czas co dobrego przygotować na święta ?. 
Ja już wiem że na bank w tym roku będzie u mnie przepyszne ciasto orzechowe z dodatkiem marchewki i wiórków kokosowych . Mega wilgotne, na bazie orzechów włoskich i mąki orkiszowej. 
Jako dopełnienie smaku i nadania ciastu wyjątkowości krem zrobiony z chudego sera twarogowego.
   Namawiam  gorąco, u mnie przeszło wszelkie testy a mówię wam testerów mam bardzo surowych:) 




Potrzebujesz :

szklankę mąki orkiszowej razowej
łyżeczkę sody oczyszczonej
płaską łyżeczkę proszku do pieczenia
solidną  łyżeczkę cynamonu
200g marchwi startej na tarce lub wytłoki z wyciskarki lub sokowirówki 
70g drobno pokrojonych orzechów włoskich + garść na posypanie
50g wiórków kokosowych
150 ml oleju słonecznikowego
dwa jaja
150g cukru drobnego lub cukru pudru trzcinowego 
jedno jabłko 


Na krem :

250 g kremowego serka chudego np: Bieluch 
3/4 szklanki ksylitolu lub cukru pudru ( u mnie zmielony trzcinowy)
50 g rozpuszczonego i przestudzonego oleju kokosowego ( kto chce może wziąć miękkie masło)



Wykonanie:

Sypkie składniki mieszamy ze sobą 

Jaja i cukier ucieramy na puszystą masę 
Do masy jajecznej dodajemy wąskim strumieniem olej słonecznikowy
Następnie marchew , wiórki kokosowe, orzechy włoskie, oraz jedno drobno pokrojone jabłko
Wszystko delikatnie mieszamy 
Na końcu dodajemy mąkę i również delikatnie mieszamy.

Ciasto pieczemy w temp. 150 0C przez godzinę lub do momentu aż patyczek będzie suchy 
U mnie ok. 75 min


Kiedy ciasto się piecze przygotuj krem 
W tym celu :
Utrzyj serek z cukrem pudrem na gładką masę oraz dalej ucierając dodaj tłuszcz.
Masę wstaw do lodówki 

Kiedy ciasto zupełnie wystygnie 
Przekrój na pół posmaruj częścią kremu , przyłóż wierzch i posmaruj wierzch reszta kremu .
Posyp orzechami ciasto .



SMACZNEGO !






6 komentarzy:

  1. Bardzo smakowicie wygląda to ciasto. Na pewno wypróbuje. Dziękuje za przepis i pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie wypróbuj i daj znać czy smakowało . Pozdrawiam

      Usuń
  2. Kocham ciasta marchewkowe, muszę te zrobić!
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julia ja również uwielbiam marchewkowe jest tyle możliwości :) Pozdrawiam

      Usuń
  3. matko boska jakie dobre mi wyszło :D, szczerze nie spodziewałem się że to będzie tak dobre :D
    tylko u mnie małe zmiany,zamiast oleju słonecznikowego - olej rzepakowy i wszędzie ksylitol zamiast cukru, mniam mniam :D
    to smakuje tak jak wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo się ciszę że Ci smakowało :) a zmiany wyszły na plus . Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń