czwartek, 28 lipca 2016

Jak zrobić frużelinę wiśniową ?

             



Witam Was gorąco tak w dosłownym tego słowa znaczeniu :) bo za oknem 30 stopni
i duchota nieziemska , ale nic to cieszmy się przecież mamy lato !!! 
Lato i pora obfitości owoców i warzyw
U mnie w tym roku wiśnie uginają się pod ciężarem owoców nie dajemy rady przerabiać tego wszystkiego . Mamy już kompoty , nalewki :) dżemy , i frużeliny. Te ostatnie skradły moje serce w zeszłym roku kiedy to robiłam je pierwszy raz . W tym roku postanowiłam się z wami podzielić przepisem . Przepis jest prosty i w miarę szybki, jedyny problem to drylowanie wiśni. Mam pewien sposób aby szło w miarę szybko. Nie używam zwykłej drylownicy takiej jak teraz są wszędzie. Ja używam takiej starej jeszcze babcinej wygląda jak wygięty drucik z miejscem na dwa palce i sprężynką na końcu szpikulca. Naciska się szpikulec na końcu którego znajduje się sprężynka. Wisienkę wkłada na oczko poniżej i szybko, sprawnie i ze 100 % gwarancją że wszystkie pestki zostaną usunięte .
Można ją kupić na targach w miejscach gdzie szajs mydło i powidło . 
Frużelina świetnie nadaje się do naleśników jako dodatek do jogurtów naturalnych, świetnie komponuje się z gorzką czekoladą i kakaem . 

Poniżej przepis 
Zapraszam 




Frużelina wiśniowa 

Potrzebujesz na 1 kg wiśni 

  • wiśnie 1 kg 
  • szklanka ksylitolu bądź zwykłego cukru 
  • 2 łyżki kopiate mąki ziemniaczanej 
  • 3/4 szklanki wody
  •  wyparzone słoiki + zakrętki



Wykonanie :

Wiśnie umyj 
Wydryluj w taki sposób aby nie porozrywać wiśni 
Przełóż do garnka w którym będziesz gotować i zasyp cukrem  wymieszaj aby cukier otoczył wiśnie
Zostaw do momentu aż dobrze puszczą sok ja zasypuję wieczorem a rano gotuje 
Zagotuj wiśnie z sokiem krótko ok 5 - 10 min od wrzenia 
Odcedź z soku wiśnie 
Zmniejsz ogień na min. pod sokiem 
I dodaj mąkę ziemniaczaną rozpuszczoną w ok. 3/4 szklanki wody
Mieszaj aż powstanie gęsty kisiel 
Dodaj z powrotem wiśnie i delikatnie przemieszaj 
Napełniaj słoiki i dokładnie zakręć 
Odwróć do góry dnem 
Przykryj ciepłym kocem ( pasteryzacja)
Czekaj aż wystygną 


Smacznego :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz