środa, 30 marca 2016

Sernik z Bakaliami

        Święta , i po świętach.
Pewnie zostały  wam wspomnienia , mam nadzieję że miłe :) oraz kilka kilogramów nadprogramowych ?:)
Mam nadzieję że się mylę :)
U mnie dzisiaj miłe wspomnienie świątecznego sernika .
Tak mi smakował że obiecałam sobie że już nigdy chyba nie zrobię tradycyjnego. 
Ten robi się bez pieczenia 
Troszkę jak sernik na zimno 
W smaku poezja , jest delikatny wręcz rozpływa się w ustach
no i oczywiście nie byłabym sobą gdybym go nie odchudziła.

Poniżej przepis 
zapraszam 







składniki :


1 kg sera chudego 
5 żółtek
200 g oleju kokosowego
3/4 szklanki cukru pudru z ksylitolu
2 łyżki żelatyny
100 g rodzynek
100 g migdałów w płatkach
100 g skórki pomarańczowej z jednej pomarańczy 



Wykonanie :

1.Ser zmiksuj porządnie na gładką masę 
(tzn. gładź szpachlowa :)) w melakserze z nożami jesli będzie trudno dodaj trochę mleka chudego krowiego lub kokosowego.
jedną pomarańczę sparz i zetrzyj skórkę na drobnej tarce
rodzynki i migdały namocz we wrzątku.


2. Żółtka utrzyj z cukrem pudrem .
Zmiksuj z miękkim olejem kokosowym
Dodaj ser i wymieszaj dokładnie 
możesz dodać esencji waniliowej 1 łyżkę 

3. Żelatynę namocz w 1/2 szklanki zimnej wody i odstaw
Do napęczniałej żelatyny dodaj 1/2 szklanki gorącej wody i podgrzej dla dobrego rozpuszczenia
Do rozpuszczonej żelatyny dodaj kilka łyżek masy serowej i wymieszaj

4. W misce połącz masę serową ,  żelatynę i bakalie wraz ze skórką pomarańczy


Jeśli masz naczynie do serników możesz wykorzystać jeśli nie masę wyłóż do salaterki i schłodź  w lodówce przez kilka godzin 
Ja zostawiłam na noc .

Smacznego 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz