sobota, 6 lutego 2016

Pełnoziarniste racuchy z awokado i kukurydzą


                Czytając książkę " Gotuj i Chudnij" wpadłam na świetne przepisy i czuję się zainspirowana :) Co prawda według mnie ciut za dużo w co niektórych boczusia ale to nie problem  można  zawsze troszkę zmodyfikować . Myślę że książka jest dla mnie na tyle inspirujaca że na pewno będą pojawiać się przepisy z niej zaczerpnięte . 
                 Dzisiaj śniadaniowo   ponieważ  to odwieczny problem chyba każdego z nas . Jeśli nie macie pomysłu na weekendowe śniadanie, przyrządź racuchy z dodatkami.   Świetnie sprawdziły się  własnie o tej porze, kiedy zimno za oknem. Mówię o racuchach z mąki pełnoziarnistej i kukurydzianej . W oryginale jest biała mąka , ja wolałam dać pełnoziarnistą aczkolwiek pozostawiam wam do decyzji.  Jako dodatek w oryginale jest bekon ja dałam chudą szynkę pokrojoną w drobne paseczki .Racuchy smażyłam na oleju kokosowym . 
Poniżej przepis 
Zapraszam








Składniki : 

na jedną porcję w ilości ok 3 racuchów

jedno jajo
jedna duża łyżka jogurtu greckiego 
jedna łyżka maki kukurydzianej
dwie łyżki mąki pełnoziarnistej
sól. pieprz
garść kukurydzy z puszki ( odsączonej)
garść drobno pokrojonego szczypiorku 

Dodatki :
Pół awokado pokrojonego w kostkę 
dwa plastry chudej szynki pokrojonej w paseczki 

 Wykonanie: 

W misce zmieszaj razem jajko,jogurt,mąkę kukurydzianą, mąkę pełnoziarnistą, sól i pieprz na gładką masę.Dodaj kukurydzę i szczypiorek i dobrze wymieszaj .
Rozgrzej patelnię i dodaj łyżeczkę czubatą oleju kokosowego ( możesz również smażyć na niewielkiej ilości oliwy lub beztłuszczowo)
Racuchy nakładaj łyżką i smaż ok 3 min z każdej strony.
Każdy placek serwuj z paseczkami szynki oraz awokado .

Smacznego 








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz