środa, 2 grudnia 2015

Prażone jabłuszka pod kruszonką owsianą

 Jabłko 
Dostępne cały rok , ale u nas sezon rodzimych jabłek zaczyna się z końcem lata i może trwać długo pod warunkiem że będziemy je dobrze przechowywać .
Nie mówię tutaj o jabłkach z przechowalni w których są traktowane specjalną mieszaniną gazów aby długo były swieże , tylko mam na myśli metody jakimi dawniej się jabłka przechowywało czyli w temperaturze ok 2-6 stopni C 
Należę do tych szczęśliwców którym rosną jabłka na podwórku , więc w tym roku próbuje je przechować w drewnianych skrzynkach w garażu .
Zobaczę co mi z tego wyjdzie :) 
Jabłko to samo zdrowie dla naszego organizmu 
Według starego powiedzenia naszych babć 
" dwa jabłka z wieczora i nie trza doktora"
Jabłka zawierają wit.c czyli naturalny strażnik naszego zdrowia
Witaminy z grupy B oraz kwas foliowy 
Znajdziemy w nich również żelazo , magnez, potas, cynk, miedź, krzem.  

Pamiętam jako dziecko jak moja babcia suszyła cieniutko pokrojone jabłka na parapecie w słońcu, były pyszne :) 

Wam również polecam tę zdrową przekąskę. 

Zbliża się okres świąteczny, czas wypieków i  słodkości , czasem aż trudno się oprzeć tym smakołykom. Mam dla was dzisiaj zdrową alternatywę słodkości , pachnącą cynamonem z lekką nutą miodu i bakalii.
Prażone jabłuszka pod kruszonką owsianą.
Zapraszam










Składniki :

Na jedną porcję 

jedno średnie kwaskowe jabłko
garść żurawiny suszonej
łyżka migdałów w wiórkach
garść płatków owsianych ( lub innych preferowanych)
łyżeczka czubata masła klarowanego
łyżeczka miodu 
cynamon 



Wykonanie :

Jabłko umyj obierz i pokrój na ósemki
Zagotuj wodę i zalej żurawinę a po chwili odcedź
 Jabłko włóż do rondla razem z zurawiną  i praż na ogniu 10-15 min mieszając 
Dodaj cynamon 
Zdejmij z ognia
W małym rondelku lub małej patelni upraż chwilę płatki owsiane (3 min.)
dodaj masło , wymieszaj 
Dodaj miód wymieszaj 
a na końcu płatki migdałowe .

Jabłuszko wyjmij na talerz i posyp kruszonką owsianą 

Smacznego i zdrowego :) 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz