czwartek, 24 grudnia 2015

Kutia Wigilijna

          Ostatnie szlify w domach , ciekawa jestem czy już wszystko przyrządziliście czy jeszcze pichcicie ? Ja właśnie skończyłam kutię , czyli tradycyjne danie Wigilijne w niektórych rejonach polski . Robiłam pierwszy raz ponieważ u mnie na wigilijnym stole nigdy nie gościła więc ciekawa byłam smaku . Jeżeli jeszcze się zastanawiacie nad tym coby tu ugotować to polecam Kutię . Najwięcej pracy wymaga pszenica ponieważ długo się gotuje, ale można ją zastąpić jaglanką , pęczakiem lub inną kaszą . 
Śmietanę warto zastąpić jogurtem naturalnym .  








Składniki :

szklanka pszenicy ( u mnie ekologiczna nie zmiękczana) 
5-6 łyżek miodu 
pół szklanki migdałów drobno pokrojonych
3/4 szklanki rodzynków 
likier amaretto kieliszek lub 5 kropli aromatu migdałowego
mak szklanka 
pół szklanki jogurtu ( w wersji oryginalnej śmietanka 30%)




Wykonanie :


Mak zalewamy wrzątkiem i odstawiamy do przestygnięcia na 2 godziny
Pszenicę moczymy przez noc lub z braku czasu bierzemy kaszę ( np: jaglankę ( dla bez glutenowców super rozwiązanie) ) i gotujemy do miękkości.
Pszenica po namoczeniu ugotować do miękkości.
Mak odsączyć i zmielić kilka razy
Pszenicę odcedzić dodać do maku i wymieszać
Następnie do masy makowej dodajemy podgrzany miód, orzechy drobno skrojone oraz namoczone i odcedzone rodzynki .
Doprawiamy amaretto lub olejkiem migdałowym.
Mieszamy i podajemy schłodzone.


Z okazji świąt Bożego Narodzenia 
życzę wam cudownej rodzinnej atmosfery
Wspaniałych smaków i zapachów 
I wszystkiego co najlepsze :) 















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz