czwartek, 22 października 2015

Pełnoziarniste babeczki z cukinią

                    Kto nie lubi małego co nieco po obiadku , oczywiście mam tu na myśli przekąskę :) 
Jakby jeszcze była zdrowa i można by było ją jeść bezkarnie ale by było fajnie no nie ?
No tak dobrze to nie ma ale mam sposób na odchudzenie babeczek 
Zamiast maki białej tortowej---- maka z pełnego przemiału 
zamiast szklanki cukru- ----- pół szklanki
zamiast cukru zwykłego rafinowanego ----- ksylitol lub brązowy nierafinowany 
Oraz kluczowy dodatek dający objętość , zmniejszający kaloryczność i naprawdę smaczny

CUKINIA 

Przepis poniżej zapraszam 








Składniki :
  • jedna średnia cukinia 
  • 300g mąki pełnoziarnistej pszennej 
  • pół szklanki oleju 
  • jedna łyżeczka proszku do pieczenia 
  • pół szklanki cukru nierafinowanego lub 
  • ksylitol
  • cynamon łyżka ( opcjonalnie ) 

                 Wykonanie :

Cukinię ścieram na tarce o drobnych oczkach ma wyjść mniej więcej 2 szklanki startej. 
Mąkę, cukier, cynamon  i proszek mieszam razem.
Olej wlewam do cukinii do całości dodaję sypkie składniki i mieszam dokładnie. 
Wkładam do form na muffiny wyłożonych lub nie papilotkami jeśli bez papilotek to musicie wysmarować formę masłem.
Pieczemy 30 min. w temp.180 stopni 





2 komentarze:

  1. Zainspirowałam się... Tylko zainspirowałam więc wymienię cukinię na marchewkę, a żeby było więcej mokrego to dodam trochę jogurtu i cukru mniej, bo marchewka słodka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie, napisz jak wyszły . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń