poniedziałek, 12 października 2015

Lasagne ze szpinakiem

Tydzień minął jak jeden dzień , wam też tak czas leci ? Poniedziałek piątek i znów poniedziałek .....
Czeka człowiek na to lato , lato przychodzi i mija jak jeden dzień,  a zima ciągnie się i ciągnie ble .....
Taka mnie to nostalgia dzisiaj dopadła kiedy po obudzeniu zastałam zimowy pejzaż za oknem. Zamiast polskiej jesieni , mamy polską zimę w październiku tak to ja się nie bawię i co że niby do maja znów trzeba czekać na słonko ? 
Chyba się przeprowadzę do ciepłych krajów :) 
Lubicie szpinak ? Dla wielu z was była to pewnie zmora dzieciństwa :) zapewne pamiętacie go jako szarą breję podawaną do obiadu . Ja osobiście nie jestem zrażona do szpinaku ponieważ u mnie się go po prostu nie jadało więc z chęcią teraz eksperymentuje ze szpinakiem w kuchni . Namawiam wszystkich tych którzy kiedyś mieli złe doświadczenia z tym warzywem aby dali mu jeszcze jedną szansę. Szpinak jest bogaty w magnez i potas co sprzyja lepszej pracy serca , obniża ciśnienie.
 Wit. C , kwas foliowy , beta-karoten czyli przeciwutleniacze  w nim zawarte chronią przed miażdżycą i nowotworami.
 Jest niskokaloryczny więc można go włączyć do diety odchudzającej. 
U mnie ostatnio więcej szpinaku i bardzo się cieszę bo wszystkim smakuje 
Polecam przepis na lasagne ze szpinakiem 
Zapraszam







Składniki :

ok 700 g-800 g świeżego szpinaku
jedna papryka żółta
jedna średnia cebula 
płaty makaronu lsagne 
przecier pomidorowy w kartoniku ok 3/4 szklanki 
czosnek 3 ząbki 
sól 
pieprz 
bazylia 
oliwa z oliwek 
ser parmezan ok 3/4 szklanki drobno startego


Wykonanie :

Na niewielkiej ilości oliwy poddusić cebulkę pokrojoną w drobna kostkę , dodać paprykę również drobno pokrojoną , czosnek wyciśniety przez praskę i chwilę dusić . Zdjąć z ognia i przestudzić.
Liscie szpinaku opłukać dokładnie i udusić na niewielkiej ilości oliwy ok 5-10 min. Posolić i popieprzyć dodać bazylię . Przestudzić .
Przestudzone warzywa połączyć ze sobą i do całości wmieszać ser.
makaron lekko podgotować ok 3 min. 
Na dno naczynia do zapiekania  u mnie 25/25 wylać połowę przecieru pomidorowego , wyłożyć na to płaty makaronu a na makaron przygotowaną masę szpinakową .
Całość przykryć kolejną warstwą makaronu i tak powtarzać aż do wyczerpania masy szpinakowej .
Ostatnią warstwę zakończyć makaronem , polać pozostałym przecierem . I posypać z wierzchu parmezanem ( można również rozłożyć plastry pomidora) 
Zapiekać w temp. 180 stopni C przez ok. 35-40 min. 
jeśli wierzch będzie się bardzo spiekał naczynie proszę przykryć ( np. folią aluminiową ) 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz