sobota, 5 września 2015

Kabaczkowe Placuszki

             
                   Cucurbita pepo convar - czyli kabaczek :)  odmiana dyni zwyczajnej 
No proszę a ja myslałam że kabaczek to po prostu kabaczek a to okazuje się dynia :) 
A gdybyście chcieli jeszcze bardziej skąplikować sobie klasyfikację kabaczka  to powiem wam w tajemnicy :) że został odkryty we Włoszech i stąd jego pierwotna nazwa ....ta dam...
 " Cukinia " od włoskiego zucchina tzn. mała dynia no i wszystko jasne .... chyba ....
Kabaczek vel cukinia ma wysoka wartość zdrowotną ,zawiera duże ilości cukrów, witaminy C, PP, B1, karotenu i co najważniejsze jego owoce nie kumulują metali ciężkich.
Ma niska wartość energetyczną ok 20 kcal w 100g 

U mnie dzisiaj placuszki z kabaczka z dodatkiem jarmużu i marchwi 
Zaskoczona jestem smakiem i sytością placków. 
Robiłam je już kilka razy smakowały wszystkim łącznie z wybredną częścią rodziny 
- mamo kiedy zrobisz te placki z pieczarkami? Dobre były :) 
.....No i wszystko jasne :)  każdy widzi co chce zobaczyć , Przyznacie mi chyba rację ? :) 
Pozdrawiam i poniżej przepis 









Składniki 
na około 8 sporych placków

400g - kabaczka 
jedna średnia marchew
garść spora jarmużu 
2 jaja od szczęśliwych kur
ok. 4 łyżki mąki orkiszowej ( do sklejenia składników)
sól 
pieprz 
czosnek niedźwiedzi 
papryka 


Wykonanie :


Warzywa umyć 
Kabaczka zetrzeć na tarce o dużych oczkach
marchew zetrzeć na tarce o średnich oczkach
jarmuż poszatkować 
Wszystkie składniki włożyć do miski i wymieszać z jajkami 
Przyprawić 
Dodać mękę i połączyć z warzywami ręką 
Z masy kształtować placuszki i smażyć na patelni  teflonowej bez tłuszczu lub
 grillować lub 
 usmażyć tradycyjnie na patelni ale z bardzo małą ilością oliwy lub oleju 
Ja smaruje lekko patelnię i podczas smażenia przykrywam pokrywką  aby się lekko dusiły, potem przekręcam i to samo z drugiej strony 

Podaje z jogurtem naturalnym greckim lub dowolnym sosem wedle gustu 

Smacznego  






2 komentarze:

  1. Pysznie wyglądają i jeszcze pyszniej smakują :) zachęcam do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń