środa, 26 sierpnia 2015

Zupa ala Meksikana

 Wybaczcie mi jeśli jest błąd w nazwie Meksikana różne źródła inaczej podają wiec napisałam tak jak sądziłam że będzie dobrze :) Zupkę lubimy całą rodziną i zostawiamy talerzyki czyściutkie. 
Jest bardzo pożywna , a jednocześnie zdrowa idealna na obiad . Można przygotować ją na bazie mięska kurczaka lub indyka bądź chudej wołowiny .  Ja zmieniam w zależności od zasobności lodówki lub preferencji smakowych, jednakowoż wychodzi smakowita . Fasola użyta w zupie może być moczona wcześniej i gotowana w samej zupie bądź osobno , ewentualnie możecie zastąpić ją i dodać konserwowej fasoli zarówno czarnej lub białej  . U mnie dzisiaj fasola konserwowa biała bo akurat taka była w spiżarce :)
Przepis poniżej zapraszam 









Składniki :


(dla całej 4 osobowej rodziny + dokładki)
2 piersi kurczaka ( ok 400 g)
4 średnie ziemniaki
puszka kukurydzy
puszka fasoli konserwowej (białej lub czarnej)
łyżka czubata przecieru pomidorowego
mąka krupczatka do oprószenia mięsa 
papryka słodka w proszku łyżka 
papryka w proszku wędzona płaska łyżeczka 
czosnek 2-3 ząbki
oliwa z oliwek 2 łyżki
sól 
chili (opcjonalnie )
mięta (opcjonalnie)

Wykonanie :

Piersi myjemy i kroimy w kostkę 2/2 cm 
Oprószamy mąką tak aby lekko pokryła mieso
Ziemniaki obieramy i kroimy w kostkę 2/2 cm
W wysokim garnku rozgrzewamy oliwę dodajemy rozdrobniony czosnek ( podgrzewamy nie pieczemy)oraz paprykę słodką i wędzoną 
Nie czekamy długo tylko zaraz wrzucamy mięso mieszając ok 2 min 
 Rumienimy chwilkę 
Całość zalewamy ok 1 l wody ( ja dolewam potem jeszcze troszkę tak dla uzyskania preferowanej gęstości)i dodajemy ziemniaki 
Solimy 
Kiedy ziemniaki prawie zmiękną dodajemy kukurydzę oraz fasolę
Zagotowujemy i przyprawiamy do smaku oraz zaprawiamy przecierem pomidorowym .
Podajemy posypane miętą lub czym kto lubi :) 

Smacznego 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz