poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Chłodnik Bazyliowo Miętowy

 Upałów ciąg dalszy :) no tak jest gorąco  trzeba przyznać, ale jak sobie przypomnę zimę to aż tak bardzo już nie jest mi ciepło :) Staram się tak organizować codzienne obiady aby nie stać nad garami, a  o włączaniu piekarnika to już nie ma mowy . Raj dla chłodników .
                             U nas dzisiaj chłodnik z bazylią i miętą na bazie mleka zsiadłego z dodatkiem ogórka.  
Przez chwile zastanawiałam się nad tym połączeniem ale muszę przyznać że smakowało wybornie no może troszkę z czosnkiem przesadziłam :) ale ja tak lubię . Jeżeli wy nie lubicie to darujcie sobie czosnek lub dodawajcie go bardzo ostrożnie ponieważ po schłodzeniu potrawy nabiera mocy ! 
Poniżej przepis zapraszam 








Składniki :
Porcja dla 2 osób



jeden kubek 400g mleka zsiadłego 
jeden ogórek świeży 
garść mięty 
garść bazylii 
jeden mały ząbek czosnku ( ja tyle dodałam )
pieprz 
sól



Wykonanie :

Ogórka obierz i zetrzyj na tarce o grubych oczkach
bazylię opłucz i poszatkuj drobno
miętę opłucz i poszatkuj drobno
Mleko wyjmij z lodówki i wmieszaj powyższe składniki 
czosnek zmiażdż w moździerzu i dodaj wedle gustu pamiętając że świeży ma moc !
dodaj sól i pieprz 
Wymieszaj i schłodź w lodówce 

Podawaj z ziemniaczkami z wody lub z grzankami .

Smacznego 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz