piątek, 28 sierpnia 2015

Burak warzywo wszechstronne , chcę wam to udowodnić dzisiejszym przepisem na deser w którym jedną z głównych ról odgrywa właśnie burak .
Burak posiada właściwości lecznicze dzięki antocyjanom które występują również w ciemnych winogronach a tym samym i w winie wpływają na naszą odporność , obniżają ciśnienie krwi , zapobiegają nowotworom.
Buraki mają dużo kwasu foliowego oraz składniki mineralne w szerokiej gamie 
( żelazo, magnez, wapń,potas ...)
Jenak składniki mineralne rozpuszczają się w wodzie , więc buraki powinniśmy piec lub parować ewentualnie zjadać w zupie gdzie wartościowe minerały się zatrzymują.
Ja wam dzisiaj proponuję niecodzienne rozwiązanie a mianowicie 
"Buraczany Czekoladowiec "
Pyszne wilgotne ciasto , delikatne o głębokiej czekoladowej barwie.

Poniżej przepis zapraszam 






środa, 26 sierpnia 2015

Zupa ala Meksikana

 Wybaczcie mi jeśli jest błąd w nazwie Meksikana różne źródła inaczej podają wiec napisałam tak jak sądziłam że będzie dobrze :) Zupkę lubimy całą rodziną i zostawiamy talerzyki czyściutkie. 
Jest bardzo pożywna , a jednocześnie zdrowa idealna na obiad . Można przygotować ją na bazie mięska kurczaka lub indyka bądź chudej wołowiny .  Ja zmieniam w zależności od zasobności lodówki lub preferencji smakowych, jednakowoż wychodzi smakowita . Fasola użyta w zupie może być moczona wcześniej i gotowana w samej zupie bądź osobno , ewentualnie możecie zastąpić ją i dodać konserwowej fasoli zarówno czarnej lub białej  . U mnie dzisiaj fasola konserwowa biała bo akurat taka była w spiżarce :)
Przepis poniżej zapraszam 






środa, 19 sierpnia 2015

Smoothie owocowe z jarmużem

Post robiony na szybko , chciałam się z wami podzielić już na świeżo smakiem nowego smoothie owocowego tym razem z jarmużem . Zostałam poczęstowana na targach żywieniowych i nie mogłam uwierzyć że tak niepozorne warzywo jakim jest jarmuż może stać się tak wyjątkową bazą wszelakich koktajli . Mamy lato dostęp do jarmużu szeroki jest go po prostu pełno w każdym warzywniaku . 
Zachęcam was spróbujcie , nawet tych opornych jak ja . Będziecie mile zaskoczeni .
Dużo zdrowia na śniadanie i nie tylko 
Polecam 

piątek, 14 sierpnia 2015

Gazpacho

 Lekka , kremowa totalnie pomidorowa zupa krem czyli Gazpacho .
Bardzo lubimy w sensie że dzieciaki też zajadają :)
Ze względu na dużą zawartość likopenu który działa na nasz organizm pro zdrowotnie warto spożywać
 likopen zwalcza wolne rodniki które odpowiedzialne są za wiele chorób w naszym organizmie.
Takich jak choroby serca , nowotwory 
Uwaga jest jedna najwięcej likopenu zawierają produkty które zostały poddane obróbce cieplej czyli 
Keczup ( najlepiej domowy), zupy , sosy pomidorowe itp.
Podaję wam przepis na bogactwo likopenu 
czyli zupę krem pomidorową Gazpacho 
zapraszam 





środa, 12 sierpnia 2015

Mleko kokosowe

Mleka roślinne w niczym nie ustępują mlekom zwierzęcym , a pokusiłabym się nawet o stwierdzenie że są smaczniejsze aczkolwiek na pewno to kwestia preferencji smakowych.
Mleko kokosowe o charakterystycznym smaku kokosa jako dodatek do potraw oraz baza do koktajli sprawdza się doskonale, owszem nadaje delikatny smak ale nie jest to smak dominujący.
Lekkie orzeźwiające szczególnie teraz w upalne dni . 
Źródło wit.B2 , B12, oraz kwasu foliowego 
Oraz źródło potasu którego w kokosie jest o wiele więcej niż w bananach które są uznawane jako owoc posiadający tego pierwiastka najwięcej .
Od czasu do czasu uważam ze stanowczo za rzadko robię mleka roślinne 
Dzisiaj podaję wam przepis na mleko kokosowe . Możecie je kupić w sklepach ale jest ono gęste jak śmietana . Natomiast to domowe konsystencja jest bardziej wodniste i nadaje się do picia lub jako baza koktajli ewentualnie dodatek do napojów lub zup. 



wtorek, 11 sierpnia 2015

Frużelina z czarnej porzeczki

Tak naprawdę to nie powinnam tak nazwać posta ponieważ 
Fachowo frużelina jest z dodatkiem zagęstnika, a ja go nie użyłam, ale w związku z tym że konsystencją przypomina bardziej frużelinę niż dżem postanowiłam że jednak będzie to frużelina 
Zastanawiałam się długo jak zmodyfikować przepis aby konsystencja była prawie kremowa lekko gęsta i udało mi się  opracować bardzo prostą recepturę 
Wymaga ona  czasu , cierpliwości i mieszania, mieszania, mieszania ........... ale dla takiego efektu naprawdę warto :)
Pracy jako takiej nie ma dużo ale cały proces jest rozłożony w czasie
Dlaczego walczyłam o tą konsystencję ?
Ponieważ świetnie nadaje się jako wsad do jogurtów naturalnych 
W moim domu nie ma jogurtów ze sklepu raczej ich unikam ze względu na dużą zawartość cukru syropów oraz tak naprawdę małą ilość owoców a dużą ilość często sztucznych barwników które mają przypominać owoce 
Polecam wam robić jogurty  owocowe dla dzieci samemu
Przynajmniej wiadomo co zjadły :)

  



poniedziałek, 10 sierpnia 2015

Chłodnik Bazyliowo Miętowy

 Upałów ciąg dalszy :) no tak jest gorąco  trzeba przyznać, ale jak sobie przypomnę zimę to aż tak bardzo już nie jest mi ciepło :) Staram się tak organizować codzienne obiady aby nie stać nad garami, a  o włączaniu piekarnika to już nie ma mowy . Raj dla chłodników .
                             U nas dzisiaj chłodnik z bazylią i miętą na bazie mleka zsiadłego z dodatkiem ogórka.  
Przez chwile zastanawiałam się nad tym połączeniem ale muszę przyznać że smakowało wybornie no może troszkę z czosnkiem przesadziłam :) ale ja tak lubię . Jeżeli wy nie lubicie to darujcie sobie czosnek lub dodawajcie go bardzo ostrożnie ponieważ po schłodzeniu potrawy nabiera mocy ! 
Poniżej przepis zapraszam 






środa, 5 sierpnia 2015

Smoothie śniadaniowe

             Nowa wariacja smoothie na śniadanie 
Lekki koktajl na bazie szpinaku, banana i borówek amerykańskich 
Za każdym razem zaskakuje mnie smak jaki daje różne zestawienie owoców
W sam raz na śniadanie 
( aczkolwiek pokusiłabym się jeszcze o dodanie kilku łyżeczek gotowanej kaszy jaglanej w opcji śniadaniowej) 
lub  na podwieczorek 

Poniżej przepis 
Zapraszam 





sobota, 1 sierpnia 2015

Pasta con pomodori e olive

Prostota włoskich dań nieustannie mnie zachwyca .Takie niby nic a jaki smak.
Myślę że sekret tkwi w dobrej jakościowo oliwie oraz słodkich i świeżych pomidorach .
Tłuszcz jakim jest tutaj oliwa jest nośnikiem smaku i zapachu więc warzywa w towarzystwie oliwy nabierają klasy
Dieta śródziemnomorska została zaliczona do diet prozdrowotnych zalecanych w chorobach serca i układu krążenia 
Wpływa na unormowanie cholesterolu , obniża ciśnienie .
U mnie dzisiaj proste włoskie danie 
 Makaron z pomidorami i oliwkami duszony w oliwie z dodatkiem czosnku i przypraw
Jest to baza dookoła której możemy tworzyć własne wariacje 
Delikatnie i pysznie 
Poniżej przepis 
zapraszam