wtorek, 28 lipca 2015

Tartaletka z warzywami na spodzie serowo-jogurtowym

 W poszukiwaniu nowych form podania warzyw oraz zainspirowana magazynem kuchnia i ich cudownymi zdjęciami .
 Postanowiłam podjąć wyzwanie i zmodyfikowałam jeden z przepisów sierpniowego numeru .
Modyfikacja polegała na odtłuszczeniu tego dania , a jednocześnie zatrzymaniu wszystkich cudownych smaków.
Mąkę białą pszenną zastąpiłam pełnoziarnistą orkiszową
Masło zamieniłam na klarowane
A w spodzie serowym wyeliminowałam ilość sera i zastąpiłam mniejszą ilością ale intensywnego w smaku sera blue Lazur 
zamiast śmietany jogurt typu greckiego

Oceńcie sami 
Poniżej przepis 
zapraszam 







Składniki :

Na ciasto ( o średnicy 25 cm)

200 g mąki pełnoziarnistej orkiszowej
szczypta soli
110 g masła klarowanego zimnego
woda dla uzyskania odpowiedniej konsystencji ok. 2-3 łyżki 

 na wierzch tartaletki :

150g sera blue Lazur
200g jogurtu greckiego 
sól
wędzona papryka łyżeczka 
pieprz
1 mała cukinia 
1 mały bakłażan
1 duża marchewka


Wykonanie :

Warzywa myjemy 
Bakłażana kroimy na długie paski o grubości 0,5 cm
cukinię i marchew nitkujemy za pomocą obieraczki do ziemniaków 
Warzywa zalewamy osolonym wrzątkiem 


Z podanych składników zagnieść ciasto w miarę szybko aby nie rozpuścić masła .
Masa może być sypka lecz proszę się tym nie przejmować .
Ciasto włożyć do lodówki na ok 1 h
Piekarnik rozgrzać do temp. 180 o C
Ciasto rozwałkować na okrągły placek troszkę większy niż forma do tarty 
Jesli nie macie formy do tarty to proszę rozwałkować na okrągły placek i wyłożyć na dużą blachę wyłożoną papierem do pieczenia
Jeśli ciasto nie będzie się chciało rozwałkować możecie palcami poukładać przyciskając do formy . 
Na wierzch położyć drugą warstwę papieru i z góry obciążyć ciasto suchą fasolą 
(Co pozwoli pozbyć się niepotrzebnych górek podczas pieczenia )
Ja lekko zagięłam rogi aby spód serowy nie wypłynął
Ciasto pieczemy 15 -20 min 
Po tym czasie cisto wyjmujemy zdejmujemy fasolę i papier z wierzchu 
W miseczce mieszamy ser z jogurtem dodajemy paprykę wędzoną , pieprz, szczyptę soli i rozkładamy masę na tartaletkę .
Warzywa odsączamy z wody lekko suszymy i zaczynamy układać na tartaletce w spiralny wzór zaczynając od marchewki potem cukinia i bakłażan skórką do góry.
Solimy pieprzymy warzywa można lekko skropić z wierzchu oliwą 
Pieczemy przez 40-50 min w 180 oC
Podajemy z dipem koperkowym lub czosnkowym na bazie jogurtu.
Uwaga 
Nam najbardziej smakuje na zimno więc tak wam polecam :)

Smacznego 








Małgorzata 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz