czwartek, 9 lipca 2015

Konfitura agrestowa na waflach ryżowych z nasionami chia

   Zaczynamy sezon przetworów , lubię ten czas.
 Polowanie na owoce i warzywa jak najlepszej jakości bez nawozów po prostu bez chemii.
Jestem w tej dobrej sytuacji że mieszkam w małej miejscowości otoczonej lasem i gospodarstwami w których znajduje się bogactwo świeżych i zdrowych warzyw i owoców.
Chodzę podpytuję, szukam na targu u osób które widać już na pierwszy rzut oka że to jego warzywa lub owoce.  Stoją z dwiema czasem z trzema skrzyneczkami  nie  za pięknych ale za to zdrowych produktów. Omijam wielkie wyglancowane truskawy, olbrzymie ogórki i jabłka jak spod matrycy.
Cieszę się kiedy czasem do bramy ktoś zapuka czy chciałaby pani trochę aronii bo mi tak na działce obrodziła że nie wiem co mam z tym zrobić a wyrzucić szkoda . 
No więc wsio przyjmuję :) a potem się zastanawiam co z tego zrobię. 
Oczywiście nie wszyscy mają na tyle aby się podzielić lub sprzedać ale czasami zdarzają się miłe niespodzianki. 
Ostatnio dostałam w prezencie czerwony agrest, pyszny tak zwany swojski :) 
Pomyślałam zjemy , ale zaświtała mi w głowie myśl konfitura taka jeszcze ciepła , posmarowana na wafelku lub czym tam kto ma i lubi . 
Agrest jest jednym z najzdrowszych owoców.
Wspomaga pracę nerek oraz wątrobę i płuca
ujędrnia mięśnie 
redukuje kwasowość 
zawiera sporo wit,C,A
Jest polecany osobom cierpiącym na artretyzm ponieważ pomaga usuwać kwas moczowy
ma działanie żółciopędne
Naturalny sok z agrestu stosuje się w kuracjach dietetycznych w zaburzeniach przemiany materii.
Odświeża , tonizuje i reguluje gospodarkę witaminami .
Pomocny w chorobach przeziębieniowych
Świeży zapobiega zaparciom .

Po mojemu konfitura jest wtedy dobra gdy owoc z którego jest robiona nie traci świeżości .
Nie lubię zbyt mocno wysmażonych konfitur które tracą swój kolor .
Tutaj ważny jest czas ale nie czas spędzony na podgrzewaniu ale czas spędzony na odparowaniu wody z owoców .
Przepis jest bardzo prosty każdy sobie poradzi 

Więc jedzmy agrest róbmy przetwory :)
Poniżej przepis zapraszam 









Składniki :

Na kilogram agrestu 
3/4 ksylitolu lub zwykłego cukru 
ok. 2 cm startego imbiru 


Wykonanie :

Agrest dokładnie myjemy , obieramy z szypułek.
Wkładamy do rondla 
zasypujemy cukrem
dodajemy imbir ( opcjonalnie)

i podgrzewamy do momentu zagotowania ( mieszamy) 
Czekamy aż wystygnie 
Przekładamy do melaksera z nożami i miksujemy do preferowanej konsystencji 
Wykładamy znów do rondla 
znów podgrzewamy do momentu zagotowania ( mieszamy) i wyłączamy 
Czekamy aż przestygnie i powtarzamy 
ja podgrzewam tyle razy aż uzyskam odpowiednią dla siebie konsystencję . 
U mnie w miarę gęsta dżemowa uzyskałam ją po 4-5 podgrzaniach 

Wykładamy gorącą do wyparzonych słoików , szczelnie zakręcamy .
Słoiki odwracamy do góry dnem , przykrywamy kocykiem
czekamy aż wystygną 
I gotowe 

Lub zjadamy bezpośrednio :) 

Smacznego 







Miloma 


Gotuj w zdrowym stylu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz