niedziela, 5 lipca 2015

Chłodnik z buraczkami i ogórkiem

   Uff ale upał, nie wiem jak wam ale mnie daje się we znaki . 
Ale nic to  tęskniłam za ciepłem .
Odkąd sięgam pamięcią jeszcze do czasów dzieciństwa, jak było upalnie to babcia zawsze podawała zsiadłe mleko z ziemniaczkami i koperkiem .
To było danie zarezerwowane na ciepłe letnie dni, przynosiło pełny brzuch i ukojenie w upał .
Żadna potrawa nie kojarzy mi się tak bardzo z latem jak właśnie ta.
U mnie w kuchni latem  często królują chłodniki na bazie zsiadłego mleka .
Dzisiaj podaję wam przepis na chłodnik z buraczkami i świeżym  ogórkiem z delikatną nutą czosnku.
Można zjadać bez dodatków lub z czym kto chce u mnie z ziemniaczkami z wody. 
Poniżej przepis
 Zapraszam











Składniki :


kilka młodych buraczków lub botwinka 
jeden średni ogórek długi lub 3-4 średnie gruntowe
sok z cytryny ok. łyżka
jeden ząbek czosnku
mleko zsiadłe
 ( u mnie 2 opakowania na 3 osoby)
koperek ( opcjonalnie)
sól 
pieprz



Wykonanie :

buraczki obieramy i kroimy w kostkę ( u mnie 2/2 cm)
zalewamy niewielka ilością wody solimy dodajemy soku z cytryny i gotujemy do miękkości ale z wyczuciem aby zbytnio się nie rozgotowały.
Studzimy 
Ogórki obieramy i ścieramy na tarce o dużych oczkach
czosnek przeciskamy przez praskę i dodajemy do ogórka 
Wystudzone buraczki razem z niewielka ilością wody  , zsiadłe mleko i ogórki mieszamy razem.
Solimy i pieprzymy do smaku.
Na koniec można dodać drobno skrojony koperek.
Wkładamy do lodówki dla schłodzenia.
Zajadamy ze smakiem :) 



Miloma 

2 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Zauważyłam że kiedy buraczki gotuję z niewielką ilością wody plus dodatek soku z cytryny kolor wychodzi przecudny.

      Usuń