czwartek, 11 czerwca 2015

Sałatka z zielonymi szparagami

Moje pierwsze spotkanie ze szparagami kilka lat temu było totalna porażką.
 Nie podzielałam wszechobecnego uwielbienia dla tego warzywa . 
Dusiłam , piekłam , beszamelowałam :) i nic zachwytów nie było .
 I znów wzięła górę dewiza że najprostsze rozwiązania są czasem najlepszymi :) więc teraz nie duszę nie piekę tylko zalewam wrzątkiem na chwilkę dodaję szczyptę soli i już . Wychodzą zawsze pyszne, chrupiące jako dodatek do wszystkiego . U mnie w pożywnej sałatce z  kaszą gryczaną białą i jabłuszkiem z pysznym lekko słodkawym sosem z dodatkiem mięty.
Przepis poniżej 
Zapraszam 










składniki :

jedno duże winne jabłko 
szklanka ugotowanej kaszy gryczanej białej
6-7 szparagów
oliwa z oliwek 3 łyżki( nierafinowana)
musztarda łyżeczka 
ocet balsamiczny lub sok z cytryny 
( łyżeczka)
miód łyżeczka 
1 łyżka przegotowanej wody 
sól 
pieprz 
mięta ( opcjonalnie)




wykonanie :

Jabłuszko kroimy w drobną kostkę u mnie 
1/1 cm
szparagi zalewamy wrzątkiem na 2-3 min i solimy a następnie kroimy w kawałki o grubości 1-2 cm
kaszę gryczaną gotujemy al dente
miętę siekamy drobno
Wszystko mieszamy w misce 


Wykonanie sosu:

Do zamykanego naczynia lub szejkera wlewamy oliwę,ocet,wodę
dodajemy musztardę
miód 
przyprawy
Wszystko razem dobrze mieszamy do połączenia się składników.

Sałatkę polewamy sosem tuż przed zjedzeniem 

smacznego 





Miloma 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz