czwartek, 4 czerwca 2015

Pana Cotta light

       Kto nie lubi Pana Cotty ? Ja nie znam takiej osoby :)  Moi domownicy uwielbiają . 
Faktem jest niestety  że jest to raczej tłusty deser na bazie śmietanki kremówki czyli jednej z najtłustszych. W diecie redukcyjnej lub w innych dolegliwościach związanych z układem pokarmowym może być wykluczona z diety. Pokusiłam się o zmodyfikowanie przepisu i zredukowałam zawartość tłuszczu w tym deserze i wyszła rewelacyjnie dobra Pana Cotta Light według        Milomy :) 
 Zapraszam
     Poniżej przepis 









Składniki :

1/2  litra mleka 0,5 % tłuszczu
1/2  kilograma sera twarogowego  mielonego (u mnie z wiaderka  7.5 % tł.) 
żelatyna lub pektyna ( u mnie żelatyna 25 g)
cukier waniliowy( opakowanie) lub esencja waniliowa (łyżeczka)
ksylitol ( 2-3 łyżki)

wykonanie :

żelatynę namoczyć w zimnej wodzie tak aby napęczniała
Mleko wlać do rondelka i zagrzać tak aby było gorące 
Do gorącego mleka wsypać cukier waniliowy i żelatynę 
wszystko mieszać do dokładnego rozpuszczenia żelatyny
Schłodzić 
Do mleka wmieszać ser dokładnie rozprowadzając.
Wedle gustu wlewać do filiżanek i wstawiać do lodówki bądź jak u mnie do dużej formy. 
Ja robię w formie gdyż potem kroję w kostkę aby sos lekko mieszał się z serem.

Na sos :

Zmiksowane truskawki





4 komentarze:

  1. Świetna alternatywa dla tradycyjnego deseru :) Pychoootka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Też tak sądzę :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny pomysł, chętnie zrobię z pektyną ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz rację z pektyną smaczniejsza i zdrowsza , no ale z braku laku ..... :)

    OdpowiedzUsuń