czwartek, 14 maja 2015

Odchudzona "Ryba po Grecku"

Nie ma osoby która nie lubi tak zwanej ryby po grecku . No chyba że ktoś nie lubi ryb to inna strona medalu. Potrawa ta zazwyczaj jest przygotowywana techniką smażenia co niesie za sobą wzrost kaloryczności produktów w tej potrawie. Zmieniając technikę kulinarną na duszenie, parowanie jesteśmy w stanie zmniejszyć kaloryczność nawet o połowę. Więc zachęcam do jedzenia ryby po grecku nawet w diecie lekkostrawnej. Oczywiście pod warunkiem wykorzystania wyżej wymienionych technik.
Poniżej znajdziecie przepis i sposób wykonania. 
Zapraszam 








Składniki na jedną porcję: 


  • filet z ryby ok 200g ( dorsz, sola, morszczuk)
  • marchew średnia 
  • mała pietruszka
  • pół średniej cebuli
  • łyżeczka przecieru pomidorowego
  • łyżka oliwy z oliwek lub olej rzepakowy
  • przyprawy: sól,pieprz ziołowy, papryka 


Wykonanie:

Rybę przyprawiamy ( dla lepszego smaku możemy wcześniej zmacerować rybę w przyprawach zostawiając w lodówce w zamkniętym naczyniu na kilka godzin)
Rybę parujemy dowolną metodą ( w garnku z sitkiem parowym lub w parowarze).
ok 10- 15  min.
Cebulę drobno kroimy i szklimy na łyżce oliwy z oliwek lub oleju podlewając niewielką ilością wody.
Dodajemy marchew i pietruszkę starte na tarce o grubych oczkach i dusimy całość chwilę ok 15 min. pod przykryciem do uzyskania preferowanej miękkości.
Przyprawiamy i dodajemy przecier pomidorowy.
Do uduszonych warzyw dodajemy rybę i lekko mieszamy tak aby ryby się lekko rozpadła na kawałki.
Smacznego!














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz