niedziela, 31 maja 2015

Kaszka jaglana z truskawkami

               Nie każdy przepada już nie wspominając o lubości do owsianki :)
 Pacjenci często krzywią się jak wspominam o propozycji jedzenia owsianki na  śniadanie . Więc jest to post dedykowany dla tych którzy chcą zdrowo się najeść i niekoniecznie owsianką :) 
     Kaszka jaglana u mnie z truskawkami , pożywne i zdrowe śniadanie jako alternatywa dla owsianki i nie tylko .

Poniżej przepis 
zapraszam  





piątek, 22 maja 2015

Umoczona Polędwiczka

 
             

Jeść wieprzowinę czy nie jeść ?
 Oto jest pytanie .
Czy polecam ? Owszem polecam , chude części mięsa wieprzowego np: polędwica, chudy schab . Polędwica wieprzowa zawiera w 100g -209 kcal , zero węglowodanów.
W 57 % pokrywa zapotrzebowanie dzienne na białko .
 Lipidów czyli tłuszczy ogółem posiada w 100 g  ok 9 g w tym ok.80 mg cholesterolu gdzie
dzienna dopuszczalna ilość to 300 mg. Oczywiście jeżeli ktoś cierpi na hipercholesterolemie ilość tą należy obniżyć do ok. 100 mg na dobę.
Będę również powtarzała to uparcie  że należy pamiętać o technikach kulinarnych czyli unikanie panier 
( klasyczny schabowy nam odpada )  oraz smażenia na głębokim tłuszczu. 
Należy skoncentrować się na duszeniu, parowaniu, pieczeniu . 
Dziś podaję Wam przepis na Umoczoną Polędwiczkę . 
Świetnie smakuje podana z ryżem lub kaszą gryczaną ( oczywiście koniecznie białą nie paloną)
Przepis znajdziecie poniżej 
Zapraszam 





czwartek, 14 maja 2015

Odchudzona "Ryba po Grecku"

Nie ma osoby która nie lubi tak zwanej ryby po grecku . No chyba że ktoś nie lubi ryb to inna strona medalu. Potrawa ta zazwyczaj jest przygotowywana techniką smażenia co niesie za sobą wzrost kaloryczności produktów w tej potrawie. Zmieniając technikę kulinarną na duszenie, parowanie jesteśmy w stanie zmniejszyć kaloryczność nawet o połowę. Więc zachęcam do jedzenia ryby po grecku nawet w diecie lekkostrawnej. Oczywiście pod warunkiem wykorzystania wyżej wymienionych technik.
Poniżej znajdziecie przepis i sposób wykonania. 
Zapraszam