sobota, 25 kwietnia 2015

Gulasz z ligawy

Będąc na diecie muszę zrezygnować z mięsa wołowego ? Takie pytania zadają pacjenci którzy chcą schudnąć . Panuje przekonanie że jeśli jestem na diecie to tylko pierś kurczaka,indyka, czasem rybka i repertuar się kończy . 
Ja tym przekonaniom mówię stanowcze nie ! Osoby na diecie mogą spożywać mięso wołowe jak najbardziej . 
Pod jednym warunkiem , musi być to mięso naprawdę chude. Mam tu na myśli mięso intensywnie czerwone bez przerostów tłuszczowych np. ligawa , polędwica.
Oraz z zachowaniem odpowiedniej obróbki kulinarnej która nie będzie podnosić kaloryczności.
U mnie dzisiaj duszenie
 oraz 
przepis na aromatyczny gulasz z ligawy . Podawać można z grubą kaszą
 np: pęczak , gryczaną 
( ja polecam niepaloną)
lub jak poniżej z młodymi ziemniaczkami. 
Przepis znajdziecie pod zdjęciem . 
Zapraszam 




poniedziałek, 20 kwietnia 2015

SAŁATKA FIT Z PIECZARKAMI


 Coraz bardziej nam zależy aby zdrowo się odżywiać , coraz częściej zerkamy na opakowania co kryje się pod zaczarowanymi E . Nie mamy jednak na to wpływu co producent nam zaserwował w produkcie. Ale to my decydujemy czy dany produkt zdejmiemy z półki i włożymy do koszyka. Pamiętajmy im krótsza ilość składników tym lepiej oraz im bardziej artykuł przypomina to z czego został wyprodukowany. 

Dzisiaj podaję wam przepis na sałatkę fit z pieczarkami. U mnie wyhodowane z własnej uprawy. Sałata niestety sklepowa ale już niedługo posieję własną :) 
Przepis poniżej zapraszam.




piątek, 17 kwietnia 2015

ROLADKI ZE SZPINAKIEM

 Inspiracją do powstania roladek był przepis na nadziewaną pierś kurczaka którą bardzo często podaję pacjentom w diecie. Przychodząc do dietetyka pacjent boi się że będzie musiał jeść jałowe gotowane mięso bez smaku. Nie wiem jak inni moi koledzy i koleżanki ale ja staram się aby to co proponuję pacjentowi na talerzu było smaczne i zdrowe, a nie tylko zdrowe:) Zawsze skupiam się na technice przyrządzania potraw aby nie straciły w czasie obróbki walorów smakowych. Dzisiaj podaję wam przepis na roladki z piersi kurczaka z dodatkiem szpinaku oraz suszonych pomidorów . Wszystko zawinięte w pergamin i upieczone w piekarniku. Zachęcam do wypróbowania potrawa szybka w wykonaniu max 30min. 
Przepis poniżej zapraszam. 





piątek, 10 kwietnia 2015

Chleb żytni 2000

Masz problemy z jelitami ? Cierpisz na zaparcia ? Lekarz zalecił dietę bogatą w błonnik , a ty nie wiesz jak to ugryźć ?  Polecam wprowadź do swojej diety chleb z mąki pełnoziarnistej 2000. Dlaczego akurat ten rodzaj chleba polecam ?  Ponieważ jest bardzo bogaty w błonnik , pochodzi z mąki razowej tzn.  Ziarno wykorzystane do produkcji  zostało zmielone w całości czyli to co dobre a mianowicie okrywa nasienna zawierająca mega dużo błonnika została w mące. Błonnik tego typu działa w naszym organizmie jak szczotka , nie jest trawiony przechodzi przez jelita i oczyszcza je ze złogów i pozostałości nie strawionych resztek. Pobudza pasaż jelitowy i sprawia że systematycznie chodzimy do toalety :). 
A jeżeli jeszcze upieczesz to sam na prawdziwym zakwasie to już będzie samo zdrowie dla twojego brzucha:)

Poniżej znajdziecie przepis . Zapraszam 



niedziela, 5 kwietnia 2015

DIETETYCZNY SERNIK z o otrębami

Post troszkę spóźniony na tę Wielkanoc już nie upieczecie ale myślę że na pewno kiedyś wykorzystacie przy innej okazji . Serniczek jest pyszny dietetyczny zamiast zwykłego cukru można zastąpić ksylitolem . Spód mocno czekoladowy bez dodatku mąki  więc Ci z Was którzy nie mogą glutenu śmiało mogą jeść. Zmielone migdały oraz otręby dają na długo energię i uczucie sytości śmiało można porcję sernika zjeść na śniadanie . 
Ciasto szybkie w wykonaniu nie sprawi kłopotów nawet osobie zaczynającej przygodę z pieczeniem.
Poniżej znajdziecie przepis zapraszam